Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Aspects of Love

Ga naar beneden 
+6
irma22
Rinske
Kim22
theaterfreak
grace
sansa
10 plaatsers
AuteurBericht
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Aspects of Love   Aspects of Love Emptyvr okt 12, 2012 1:14 pm

Gister naar Aspects of Love geweest. De 'jonkies' in de zaal waren op 2 handen te tellen en begon mij toch wel af te vragen of ik goed zat. Ik ben erg van de programmaboeken, maar nu de prijs weer omhoog is gegaan (tjsa crisis he) en je alleen vooraf een boek kon kopen heb ik er alleen maar doorheen gebladerd. Mooi boek, maar niet mijn 8 euro waard.

De muziek is herkenbaar, voor zowel de musicalkenners als de leken. Al zeg ik dit als Andrew Lloyd Webber liefhebber, zijn muziek herken je uit duizenden. Door de zang van de topcast wordt het hier en daar licht klassiek, voor mij niet storend, maar je moet er van houden.
Verrassing qua zang vond ik toch wel Lone. Ik wist niet dat zij het klassieke en hoge op haar stem had zitten, maar wat een vakvrouw! Groot respect voor Ernst Daniel, zijn stem komt het beste uit in dit stuk. Maaike was gewoon goed, al vond ik haar karakter een beetje apart. Ik zou het niet erg vinden om nog een avond te gaan, al is het alleen maar om een avond lang Rene te horen zingen Embarassed Zijn stem is echt heerlijk! Ik heb een nieuwe kant en stem van Michelle gezien, erg mooi.
En dan het ensamble...jammer dat ze meer ingezet worden als toneelknechten dan als dansers, zangers en acteurs. Dit komt door het eenvoudige decor en de vele rekwisieten die ze neer zetten. De associatie tussen het ensamble komt op en een decorwisseling gaat plaatsvinden had ik vrij snel gemaakt. Beetje jammer, er zijn maar 3 scenes waarin het ensamble, persoonlijk gezien, echt tot zijn recht komt.
De kostuums en pruiken verdienen ook een pluim, wat een mooie jaren 50 jurken toch weer

Ik vond het een heel mooi stuk. Het verhaal is bijna een sprookje waarin het einde toch nog een beetje verrassend is. Ik heb genoten van deze show, of ik er vaker heen wil/ga, nee niet direct. Raad ik het aan; JA, alleen al voor de muziek en de geweldige cast!
Grappig was dat het pauzedoek was gevallen, een mevrouw loopt met de jas van haar "buurvrouw voor een avond" achter haar aan en vraagt of ze die niet vergeet, want het is toch al afgelopen! Nee mevrouw het is pas pauze... wat zou je daar van moeten denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
grace
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
grace


Vrouw
Aantal berichten : 785
Leeftijd : 55
Woonplaats : arnhem
Registration date : 08-03-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptywo okt 17, 2012 5:20 pm

Bedankt voor je verslag @sansa. Ben zelf wel benieuwd naar dit verhaal. Hoor verschillende geluiden, mij lijkt het een prachtig stuk. Ik hou wel van dit stijl muziek. Laat staan de cast. Moet nog heel even wachten ga in November.
Terug naar boven Ga naar beneden
theaterfreak
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
theaterfreak


Vrouw
Aantal berichten : 1532
Leeftijd : 70
Woonplaats : belgie
Registration date : 19-04-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptywo okt 17, 2012 8:29 pm

bedankt , Sansa , voor het verslag.Ik ga dit weekend kijken . Wordt vast en zeker goed . Hallo
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptywo okt 17, 2012 8:58 pm

Graag gedaan hoor! Het is ook een show die je of mooi vindt of niks
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptydo okt 18, 2012 7:40 pm

Mooi verslag. Ik ben zeer benieuwd hoe ik het ga vinden. Ik had al kaarten in de voorverkoop, dus ik was al van plan om te gaan. Alleen al vanwege de cast en de naam Andrew Lloyd Webber.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptydo okt 18, 2012 9:11 pm

Alleen om de cast en de muziek is het ook zeker de moeite waard Kim!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rinske
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
Rinske


Vrouw
Aantal berichten : 778
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 25-11-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptydi okt 23, 2012 9:07 pm

Goed, ik ga het even in dit topic doen.
Afgelopen zondagmiddag dan toch maar wel naar AOL geweest, omdat de nieuwsgierigheid naar René van Kooten en Michelle vd Ven het toch wel won, en ik sowieso onder de indruk was tijdens de MSA.

Wilde eigenlijk al zaterdagavond gaan, maar had niks aan school gedaan, dus mocht niet van mezelf.
Zondagmiddag last minute naar het theater gegaan. Zet ik m'n fiets neer en op slot, kom ik overeind, loopt René van Kooten ineens langs. Vet grappig! Dus die even gesproken, ik zei dat ik heel benieuwd was en geen idee had wat ik moest verwachten. René zei dat het geen eendrachtsshow is idd. En dat de meningen verdeeld zijn. De één vindt het super mooi, en de ander vindt het verhaal saai. Maar hij verzekerde me wel dat ze hun best gingen doen (toch fijn om te horen haha).

Uiteindelijk zat ik op rij 8 (wat de vierde rij is, in Amfi opstelling, omdat ze het toneel groter hadden gemaakt, en alles dus naar voren schoof, en de eerste 4 rijen eruit waren gehaald).
Wowwwwww wat heb ik genoten!!! De zang, emotie en het spel!!! Wat een strot heeft René, en Ernst Daniël Smid blies me ook echt omver!
Daarnaast was ik wederom zeer onder de indruk van Michelle. Wat een prachtige stem heeft ze toch, en wat geniet ik van haar spel!! Die ga ik blijven volgen hoor..... (haha ze was helemaal geraakt toen ik haar dat na afloop in 'n berichtje stuurde haha... die reactie was echt priceless :-) Leuk als je mensen dan blijkbaar zo blij kan maken met complimenten!)

Na afloop René nog even gesproken net voordat ie de taxi in moest samen met Lone voor Life4You. Moest hem even zeggen dat ik dan toch echt tot de groep behoorde die het MACHTIG mooi vond (vond ie leuk om te horen..: "Ja?? Ow wat fijn!!! Very Happy". En wow... wat een strot heeft die man!! Ik was helemaal ondersteboven hoeveel controle hij heeft over z'n stem. Het ene moment vol het gaspedaal ingedrukt, en een seconde erna vol de handrem erop (of zoals Pearl zou zeggen: zo klein zingen, alsof het kaarsje dat vlak voor je mond brand niet uit mag)) Moet zeggen, dat inspireert mij echt wel weer en geeft me nog meer zin in zangles (wat ik dus gisteravond had). Wat is die man trouwens lief als je 'm spreekt (op zich wist ik dat wel haha van eerdere keren dat ik 'm sprak over Alpe D'HuZes enzo maar toch..), hij vond het helemaal lief enzo dat ik dit nog even tegen 'm kwam zeggen. (en daarna dus rap de taxi in, en dan zie je hem 2 uur later op tv. Weiirdddd)

Kortom. Het is niet een show die ik voor het verhaal vaker zou willen zien, maarrrrr WAT een cast!! Wat een stemmen, wat een fantastisch acteerwerk, en wat een emotie die ze zo goed neerzetten!!! Ik ben ZO blij dat ik 'm heb gezien! Mijn eerste gevoel bij de MSA klopt. Dit was ECHT een must see voor me!!
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptywo okt 24, 2012 10:04 am

Wat een mooi verhaal, Rinske. Ik heb er heel veel zin in vanavond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptywo okt 24, 2012 6:58 pm

Alweer zo'n mooi positief verslagje. Ik wacht nog geduldig een maandje af...
Terug naar boven Ga naar beneden
theaterfreak
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
theaterfreak


Vrouw
Aantal berichten : 1532
Leeftijd : 70
Woonplaats : belgie
Registration date : 19-04-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptywo okt 24, 2012 9:55 pm

Ben het helemaal eens met Sansa en Rinske .
Ik vind "aspects of love " echt de moeite waard.Wéér ZO jammer dat daar geen CD van komt . Er bestaat , denk,ik ,alleen de dubbel cd van de oorspronkelijke Engelse versie.Ik heb écht genoten. Hallo
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptydo okt 25, 2012 11:54 pm

Eindelijk even tijd om mijn avondje Aspects of love te beschrijven.
We zaten tot mijn verrassing op de eerste rij. Hoewel we kaartjes voor rij 4 hadden, maar het orkest zat er nog voor. In Purmerend is niet echt een orkestbak, dus zat het orkest vlak voor onze neus. Wel leuk om te zien, maar soms ook afleidend.
De musical vond ik erg mooi en indrukwekkend. Wat een. Prachtige stemmen. Rene, die moeiteloos door kan gaan voor een 19-jarige. Het blijft toch een genot om naar hem te kijken en te luisteren.
Ernst Daniel Smid was echt geknipt voor deze rol. Heel indrukwekkend en Lone zingt echt heel mooi.

Voor de pauze vond ik het soms wel moeilijk om goed in het verhaal te komen. Na de pauze verliep het allemaal iets rustiger en waren er ook iets minder decorwisselingen.
Ik mag niet vergeten te vermelden, dat Michelle echt heel mooi zong. Dat zo'n klein lijfje, zo veel geluid kan voortbrengen.
Ik moest bij sommige nummers wel aan de Phantom denken. Het was duidelijk een Andrew Lloyd Webber musical. Sansa schreef dit ook al..
Ik zou zeggen, ga vooral, zeker als je de heerlijke laatste uithaal van Rene niet wil missen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptyvr okt 26, 2012 10:12 am

Haha...grappig Irma...ik vind René zelf dus zeeer ongeloofwaardig als 19 jarige, vind hem zelfs een karikatuur van zichzelf met zijn kleding en pruiken, terwijl ik dat totaal niet heb bij bv Lone, met haar prachtige jurken! Daarentegen zingt René natuurlijk wel fantastisch. Wil dit best nog wel n keertje zien, maar iets verder weg én wel met ErnstDaniël, wat een charisma heeft die man...
Verders dacht ik dat dit mijn nieuwe verslaving zou worden, maar AoL is niet mijn ding, hoewel ik de muziek wel prachtig vind...
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptyvr okt 26, 2012 1:32 pm

@ingrid, zo zie je maar hoe verschillend je iets ervaart. Die jurken vond ik trouwens ook erg mooi.
Ik had na afloop ook niet het gevoel, dat het mijn nieuwe verslaving zou worden. Hoewel ik erg heb genoten.
Terug naar boven Ga naar beneden
meijroos
Die-Hard Freekfan
Die-Hard Freekfan
meijroos


Vrouw
Aantal berichten : 1325
Leeftijd : 57
Woonplaats : Den Haag
Registration date : 20-05-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptywo okt 31, 2012 12:26 pm

Leuk om de verslagen te lezen, ik zelf ga pas in januari .. dus moet nog even geduld hebben! Wie weet overwint de nieuwsgierigheid. Vooralsnog niet een musical die een verslaving oproept, TLM niet en Shrek niet!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptywo okt 31, 2012 12:40 pm

Houden we geld over Meijroos Wink...nou ja...over!?!?
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptyza dec 01, 2012 3:19 pm

Ik ben afgelopen woensdag geweest. Het is inderdaad duidelijk een Webber musical. Met bijpassende muziek. Die muziek vond ik toch af en toe wel een beetje te zwaar. De vergelijking met the Phantom is al gemaakt, maar ik ging in mijn hoofd bij sommige stukken over op nummers uit Les Mis. De zang daarentegen was prachtig. Al vond ik Lone af en toe wel wat schel. Bij Michelle had ik dat niet, zij heeft me weer verrast. De heren vond ik ook fantastisch zingen.

Je moet wel blijven opletten wil je het verhaal een beetje bij willen houden, want het springt een beetje van de hak op de tak. Vooral bij de eerste acte ging het heel snel. Met het acteerwerk van de dames en heren is verder helemaal niets mis. Ik had toch wel graag wat meer ensemble nummers gezien. Want het ensemble fungeerde inderdaad een beetje als veredelde decormedewerker. Dat was toch wel jammer.

AOL was een mooie voorstelling met prachtige muziek en goede zang, maar het heeft ook bij mij geen verslavingsdrang opgewekt. Nou ja misschien inderdaad alleen voor René Wink. Ik kan me trouwens ook wel indenken dat er mensen denken dat de voorstelling al na de eerste akte voorbij is. Als dit mijn eerste musical was geweest, dan zou ik dat ook wel even gedacht kunnen hebben Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Suus94
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Suus94


Vrouw
Aantal berichten : 466
Leeftijd : 29
Woonplaats : Zwolle
Registration date : 28-04-10

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptyvr jan 11, 2013 6:38 pm

Gisteravond ben ik geweest. Inderdaad moet je blijven opletten om het verhaal te blijven volgen. Ik was met mijn vriend, die een half jaar geleden zijn eerste musical heeft gezien met mij. Hij dacht even dat de musical al afgelopen was na de eerste akte, haha.
Over de cast: topcast! René vond ik toch wel het heerlijkst om naar te luisteren. Wat een prachtige stem heeft hij toch! Lone klonk, wat Kim22 ook al zegt, af en toe wat schel. Verder wel prachtig gezongen en de cast acteert ook heel goed. Jammer van het ensemble, dat zij veel met het decor moeten slepen en maar weinig met elkaar mogen zingen.
Niets mis met de zang, het acteren en de muziek, maar voor mij volgen er geen meerdere keren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieta
Die-Hard Freekfan
Die-Hard Freekfan
Nieta


Vrouw
Aantal berichten : 1324
Leeftijd : 79
Woonplaats : Naaldwijk
Registration date : 22-02-09

Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Emptyvr jan 11, 2013 7:21 pm

Ja, zo blijven meningen verschillen (gelukkig).
Zelf ben ik niet zo gek op de stem van Lone. Ze is niet te verstaan bij hoog zingen. De anderen waren veel beter te verstaan. Het verhaal kon ik goed volgen. Was ook zeker niet snel. Leuk met die wisselingen door het ensemble, maakte dat het 1 vloeiend overliep in het andere.
Om met EDS te zingen moeten de musicalacteurs moeite doen, maar het lukte ze wel. Heb genoten.
Maar daar ik al poos goed aan het kwakkelen ben en keuzes moet maken met wat ik doe kwa energie e.d., kan ik alleen maar naar voorstellingen in de buurt van mijn woonplaats. Dus duimen wat er nu in de buurt komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aspects of Love Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aspects of Love   Aspects of Love Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aspects of Love
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Freek in Aspects of love
» Freek in Aspects
» From Sammy With Love
» Interview love Story
» Wat vind je van Love Story.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ MUSICAL EN THEATER ~ :: OVERIGE MUSICALS... :: NEDERLANDS-
Ga naar: