Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Miss Saigon

Ga naar beneden 
+21
Nieta
meijroos
Suus94
jeannettefro
grace
Rinske
Sphinx
Hetty
Gerina1970
miek
verhalen
sansa
joyce91
irma22
Ingrid
Els
Kim22
Tessa
Stefanie
Annemarie
theaterfreak
25 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AuteurBericht
grace
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
grace


Vrouw
Aantal berichten : 785
Leeftijd : 55
Woonplaats : arnhem
Registration date : 08-03-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyvr apr 27, 2012 3:31 pm

@Meijroos, Jamai zie ik ook niet echt als Chris, maar Jamai verrast ons elke keer weer. Op Matthijs zit ik helemaal niet te wachten, vind zijn zang totaal niet goed genoeg hiervoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyma mei 07, 2012 4:43 pm

Gistermiddag wederom naar Miss Saigon geweest. Nu vanaf rij 21 (prima plek als je overzicht wil en snel de zaal uit wilt zijn!). Laying als Kim, Vincent Pelupessy als Regelaar en Marcel Visser als John.
Laying vond ik in spel soms beter dan Na-Young, qua zang was het erg mooi, maar ontbrak de kracht soms. Ze was erg overtuigend, mede door haar prachtige spel.
Vincent is een prima Regelaar, oogt raar doordat hij wel haar heeft en er jong uitziet. Spel en humor en zingt de rol meer als Stanley doet, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Hij doet het overdreven, maar niet Te, waardoor ik hem de hele middag prima uit te houden vond op het toneel, iets waar ik met Stanley soms moeite mee heb.
Marcel doet het prima! Hij articuleert erg goed en is woordelijk te verstaan, zelfs bij de scene met het telefoongesprek om een dag vrij. Hier kan ik Edwin niet altijd verstaan. Bij bui doi miste ik toch de stem van Edwin. Niks ten nadele van Marcel, hij deed het erg mooi en overtuigend, maar Edwin heeft van die maniertjes waardoor ik juist moet janken.

De show was weer fantastisch en weer gegroeid. Het was zeer waarschijnlijk mn laatste keer, maar jeetje wat ga ik deze show missen.
Na afloop nog gesproken met Ton en Kok Hwa (Tip maak via twitter een afspraak, weet je zeker dat ze komen!), erg gezellig gehad.
Daarna nodigde de moeder van een vriendin mij uit om mee uit eten te gaan. Heerlijke afsluiter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ann
Wannabe Freekfan
Wannabe Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 48
Leeftijd : 51
Woonplaats : Apeldoorn
Registration date : 05-08-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptywo mei 09, 2012 3:44 pm

Ik vind Jamai geweldig, maar de rol van Chris vind ik nou niet echt bij hem passen. Maar wie weet bewijst hij straks het tegendeel. Ik vind de keus in ieder geval verrassend.

Het lijkt mij eerlijk gezegt ook lastig om deze rol over te nemen. Ten eerste is het geen makkelijke rol om te spelen.Ten tweede heeft Ton de rol tot nu toe fantastisch gespeeld. Ten derde is het maar voor 1 maand. Vooralsnog stopt Miss Saigon op 8 juli.
Zoveel voorbereiding en inzet, en zodra je de rol eigen heb gemaakt en er goed in zit dat is het alweer voorbij.

Ik vraag me af waarom Jamai hier ja tegen heb gezegd. Dit is niet de eerste keer dat hij tegen het einde van een show een rol overneemt. Hij speelt op moment of "2e viool" of in een kleinere productie. Ik vind hem hier bijna te goed voor, maar misschien krijgt hij niet zoveel aanbiedingen momenteel.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptywo mei 09, 2012 5:29 pm

@Ann, ik begrijp Stage ook niet dat ze iemand als Roy Kullick, die toch al understudy is de rol voor de laatste maand niet aanbieden. Het scheelt hun ook "inwerktijd" en maak iemand uit het ensamble die de productie al goed kent understudy Chris. Ik neem aan dat er in het ensamble genoeg mensen zijn (ik denk aan Martijn (is al US), Matthijs) die het heel graag willen overnemen! Aan de andere kant begrijp ik Stage ook wel. Publiek wat de naam van Jamai ziet staan zullen sneller een kaartje kopen (of de Jamai- aanhangers), dan voor een "onbekende" als Roy (na sunday night fever misschien iets minder onbekend).
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinx
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Sphinx


Vrouw
Aantal berichten : 356
Leeftijd : 71
Registration date : 13-02-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptywo mei 09, 2012 9:12 pm

En het werkt. Very Happy Ik had absoluut niet de intentie om nog een keer naar Miss Saigon te gaan en alleen in de hoop Jamai in deze rol te zien ga ik nog een keer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptywo mei 09, 2012 9:17 pm

Ik heb Jamai onlangs in The Grand gezien en toen kreeg ik de bevestiging dat hij de rol van Chris heel goed aankan. Ik heb ook besteld, want eigelijk was ik al klaar met MS, maar voor Jamai ga ik nog een keer...
Terug naar boven Ga naar beneden
Ann
Wannabe Freekfan
Wannabe Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 48
Leeftijd : 51
Woonplaats : Apeldoorn
Registration date : 05-08-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptywo mei 09, 2012 9:18 pm

Inderdaad Sansa. Ik begrijp Stage ook wel. Op deze manier krijgen ze tocht meer publiek voor de laatste voorstellingen. Ik begrijp alleen Jamai niet, dat hij dit wil. Maar hij zal wel zijn redenen hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyma mei 14, 2012 1:34 pm

@Sphinx en Ingrid, kom maar op met de verslagen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyma mei 14, 2012 1:43 pm

Nog ff wachten Sandra, ik ga pas 20 juni Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinx
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Sphinx


Vrouw
Aantal berichten : 356
Leeftijd : 71
Registration date : 13-02-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyma mei 14, 2012 6:23 pm

en ik 8 juni. Ik ben heel hard aan het duimen dat ik Jamai dan ook werkelijk heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rinske
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
Rinske


Vrouw
Aantal berichten : 778
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 25-11-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyma mei 14, 2012 6:27 pm

Ja hoor Smile Sansa en ik gaan 8 juni!!! Zin in!! Nog een keer genieten van Saigon

Gezellig Sphinx, zien we mekaar dus in het Beatrix Theater Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
grace
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
grace


Vrouw
Aantal berichten : 785
Leeftijd : 55
Woonplaats : arnhem
Registration date : 08-03-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyvr mei 25, 2012 9:13 pm

Morgen naar Miss Saigon, heb er veel zin in. Volgens mij krijg ik Jamai, wat ik 1ste instantie niet zo leuk vind, dankzij de recensies ben ik wel erg benieuwd naar hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rinske
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
Rinske


Vrouw
Aantal berichten : 778
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 25-11-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyzo mei 27, 2012 8:18 pm

@Grace, jup las inderdaad dat Jamai gisteren opging. Hoe was het??
Terug naar boven Ga naar beneden
Rinske
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
Rinske


Vrouw
Aantal berichten : 778
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 25-11-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyvr jun 01, 2012 10:02 pm

Hoppaaa kaarten nu ook opgehaald voor 8 juni bij het theater, op rij 9 stoel 18 en 20.
Zag net een tweet van Ton naar Sphinx (Was naar jou toch??) dat ie 8 juni speelt. Nou dat moet een gave avond worden Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
grace
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
grace


Vrouw
Aantal berichten : 785
Leeftijd : 55
Woonplaats : arnhem
Registration date : 08-03-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyza jun 02, 2012 1:29 am

Ik wil de hele week al iets schrijven over de voorstelling van vorige week zaterdag 26 mei. Ik wilde eerst niet gaan omdat ik 15 jaar geleden ook geweest was en ik bang was dat het niet te overtreffen is.
Maar jee wat kwam het binnen, kan komen omdat ik nu ouder ben en zelf kinderen heb en ik nu vrij vooraan zat waardoor het nog beter binnen komt. Ik heb met een brok in mijn keel gezeten. Het was echt geweldig.
Ik had Jamai en Na-young, eerst viel Jamai mij totaal niet op hij leek zo iel, was blijkbaar ook een aantal kilo`s afgevallen, totdat hij "waarom" ging zingen, de toon was gezet, daar kwamen de 1ste tranen. En dan de samenspel met Na-young alsof ze nooit met een ander gezongen hebben, echt prachtig.
De regelaar was minder helaas geen Stanley maar Christiaan Tanamal, hij deed erg zijn best om zo`n stem te krijgen als destijds Willem Nijholt, past totaal niet bij hem, erg jammer.
Maike Boerdam als Ellen was ook mooi al ben ik van overtuigd dat Brigitte Heitzer beter zal zijn iets krachtiger, vond Maike af en toe erg iel in haar stem.
En dan John, Edwin Jonker, bij Bui-Doi, kippenvel moment, in 1 woord , Prachtig.
Heb dus totaal geen spijt gehad dat ik toch nog ben gegaan en met Jamai heb je een volwaardige Chris.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinx
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Sphinx


Vrouw
Aantal berichten : 356
Leeftijd : 71
Registration date : 13-02-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyza jun 02, 2012 3:02 pm

Hi Rinske, ja de tweet van Ton was in antwoord op mijn vraag. Ik ben erg teleurgesteld dat Ton speelt. Vandaar dat de kaartjes in het aangeboden topic ook te koop worden aangeboden :-)
Ik wil nog wel 1 keer gaan, maar dan alleen met Jamai als Chris.

Dus mocht iemand interesse hebben...... 3 kaartjes voor as vrijdag, rij 0 Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Rinske
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
Rinske


Vrouw
Aantal berichten : 778
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 25-11-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyza jun 09, 2012 2:25 am

Pfffff dat was dan m'n 3e en laatste keer Saigon. Een show met heel veel emoties (en een geemotioneerde Ton onder het eindapplaus) het was echt intens, je kon merken dat ze naar een afscheid toe werken.
Zal morgen wel even iets plaatsen (of overmorgen ofzo) voor nu ben ik nog flabbergasted. Wat een bijzondere avond was dit, had ik echt niet willen missen, en wat ga ik deze show missen.

Ik heb zo te doen met de cast van Ghost. Had met Ton afgesproken (via Twitter) want ik had nog een kaartje voor 'm en cadeautje, dus hij kwam voor mij naar buiten. Maar hij was echt zwaar aangeslagen (logisch) en zei ook dat het een pittig dagje was. Toen ik vroeg of ik nog met 'm op de foto mocht was het: Ja tuurlijk!!! Pff sta ik dan met m'n betraande koppie!!
Ikke: Nee ik dan Razz Ik sta hier ook nog met de tranen in m'n ogen!!

Dus tis een foto met beide nog wat betraande ogen, en ik kijk zo brak als wat (wat wil je als je zit te snikken onder de laatste scene). Maar goed, hij valt me nog mee Smile Het kon erger!

Nou de rest van 't verhaal komt morgen wel dus of zondag. Ik ga nu maar 'ns een poging doen tot slapen!
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptywo jun 20, 2012 6:19 pm

Ik ben zo nieuwsgierig naar Jamai dat ik 4 juli nog een keer ga. Ik hoop wel dat hij altijd speelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptydo jul 05, 2012 3:19 pm

Jammer, dat Jamai het maar zo kort heeft mogen spelen. Hij doet het echt geweldig. Ik was zo wie zo weer erg onder de indruk. Het publiek was de hele avond erg uitbundig en er werd heel war afgesnikt om mij heen.

Nu maar weer 15 jaar wachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptydo jul 05, 2012 5:07 pm

Hoeft niet Irma! Op youtube net als NTN een audioversie van de hele show met cast: Jamai, Laying, Maike, Edwin, Kok- Hwa en Christian Tanamal

Van dezelfde persoon (SweetGirlEsmee) ook de volledige audioversie van Little Mermaid en As I am concert van Willemijn Verkaik
Lang leve de Youtube downloader die er een mp3 versie van heeft gemaakt voor op vakantie!
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Emptyvr jul 06, 2012 8:06 pm

Dank je voor de tip. Ik heb het meteen opgezocht.
Weet iemand van jullie trouwens of je van You tube iets kan opslaan op de I pad. Ik heb geen idee of het kan en hoe dat dan zou moeten?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Miss Saigon - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miss Saigon   Miss Saigon - Pagina 7 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Miss Saigon
Terug naar boven 
Pagina 7 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Soortgelijke onderwerpen
-
» programmaboek Joseph en Miss Saigon gevraagd

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ MUSICAL EN THEATER ~ :: OVERIGE MUSICALS... :: NEDERLANDS-
Ga naar: