Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Shrek - de musical

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Shrek - de musical Empty
BerichtOnderwerp: Shrek - de musical   Shrek - de musical Emptyvr maa 08, 2013 9:18 pm

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik ben afgelopen maand nog naar Shrek geweest. Ik had voor mezelf nog een verslag gemaakt. Maar toen was nog niet bekend dat Shrek verlengd zou gaan worden, twijfelde ik of ik het hier neer zou zetten. Het is geen musical met Freek, maar het is toch weer verslagje Wink

Toen bekend werd dat Shrek als musical naar Nederland zou worden gehaald, was ik niet echt enthousiast. De film is al leuk en grappig zat. Ook de promotie optredens waren voor mij niet meteen een trigger om te gaan. Ook het feit dat V&V wederom Kim-Lian van der Meij en William Spaaij gecast had voor de hoofdrollen deed niet zo heel veel. Het is niet dat ik ze niet goed vind in wat ze doen. In tegendeel, maar op een gegeven moment is het gewoon tijd voor iets nieuws en verrassends. Omdat ik het toch niet kon laten ben ik toch maar gegaan.

Het verhaal van de musical is gebaseerd op de eerste film van de reeks. Onze Shrek van dienst was William Spaaij. Maar door het enorme pak wat hij aan heeft is het eigenlijk alleen de stem, waar je hem aan herkent. Daar moet hij het ook van hebben. Wij zaten vrij vooraan en de gezichtsuitdrukkingen kwamen niet echt naar voren door het Shrek masker. Shreks ongewenste trouwe metgezel, Ezel was er in de vorm van Rogier Komproe. Zo'n komische rol is hem op het lijf geschreven. Alhoewel ik de musical Ezel niet zo grappig vindt dan de film Ezel. Maar dat komt ook wel een beetje door het script. Door het verhaal heen zitten genoeg grappen. Voor alle personages trouwens, maar niet iedere grap is even geslaagd. Sommige grappen zie je al van ver aan komen. Maar deze musical is over het algemeen zeer geschikt voor kinderen en die zullen dat niet merken.

Waar het in de film vooral draait om Shrek en Donkey, en in de film is dat ook genoeg, kan de musical niet zonder Fiona en Lord Farquaad. De stukken tussen Shrek en Donkey vond ik af en toe iets te langdradig. Dus ik was blij als er weer een scéne met Fiona of Farquaad langs kwam. Omdat ik wist dat Kim-Lian zwanger is, had ik al verwacht dat iemand anders de rol van Fiona zou doen. Het was de inmiddels als officiele Fiona aangestelde Anouk Maas. Zij speelde de rol van Fiona zeer goed. Maar de leukste rol vind ik toch wel die van Lord Farquaad. Een rol die normaal gesproken door Paul Groot gespeeld wordt met Jamai Loman als alternate. Een week van te voren maakte Jamai een aantal speeldata van hemzelf bekend. Onze datum stond daar bij. Uiteraard onder voorbehoud. En ja dat was helaas ook het geval. De teleurstelling was echter van korte duur. Geen Paul én geen Jamai, maar wel understudy Nordin de Moor. Daar had ik nog nooit van gehoord, dus ik liet me verrassen. Eerlijk is eerlijk ik heb Jamai eigenlijk geen moment gemist. Nou lijkt me de rol van Lord Farquaad op zich al een ontzettend leuke rol om te spelen. Zo lekker overdreven. Maar Nordin deed het ontzettend goed, zowel het acteerwerk als de zang. En Lord Farquaad met een vlaams accentje is toch stiekem nog net iets leuker om naar te luisteren.

Alles bij elkaar genomen, vond ik Shrek toch een leuke voorstelling. Het is geen materiaal om meerdere keren te gaan zien. Maar voor een leuk middagje uit is het voldoende.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Shrek - de musical Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shrek - de musical   Shrek - de musical Emptyvr maa 08, 2013 9:45 pm

Leuk verslag Kim!
Ik ben in de kerstvakantie met mijn dochter geweest, maar ook voor mij geldt, dat één keer genoeg is.
Ik vind wel de kostuums erg mooi, vooral die van de sprookjesfiguren(ensemble).
Wel werd mijn ogen steeds naar Matthew Michel toegezogen, een heerlijk, enthousiaste acteur die heel veel talent heeft(PeterPan). William Spaaij blijf ik nietszeggend vinden(geheel mijn persoonlijke mening).
Verder echt een hele leuke voorstelling vooral voor kinderen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Shrek - de musical Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shrek - de musical   Shrek - de musical Emptyza maa 09, 2013 1:28 pm

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle kostuums even geslaagd vond. Ik weet niet of de sprookjesfiguren ook understudy's hebben, maar bij mij was het allemaal een geheel. Er was er geen die er voor mij echt uit sprong.
Terug naar boven Ga naar beneden
theaterfreak
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
theaterfreak


Vrouw
Aantal berichten : 1532
Leeftijd : 70
Woonplaats : belgie
Registration date : 19-04-09

Shrek - de musical Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shrek - de musical   Shrek - de musical Emptyza maa 09, 2013 2:49 pm

Tof dat jullie de Vlamingen (Belgen) Nordin en Matthew zo goed vonden ! ik weet nog niet of ik in Antwerpen ga kijken,deze maand..... eigenaardig genoeg wordt daar de rol van Farquaad niet door Nordin maar door iemand anders gespeeld ....
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Shrek - de musical Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shrek - de musical   Shrek - de musical Emptyma maa 11, 2013 7:16 pm

Na een tijdje niet naar een musical te zijn geweest, stond Shrek voor mij vorige week op de planning. Dit bleek de ena- laatste keer van Kim- Lian te zijn.
Ik vind het eerste deel van de Shrek films nog steeds het leukste deel en vond het dan ook prettig dat de musical hierop is gebaseerd. Shrek werd gespeeld door William en alhoewel ik dit ook echt geen verrassing vond, vond ik hem (vanaf rij 5) wel erg leuk spelen, maar inderdaad zijn stem is in deze show zijn kracht. De enigste mimiek dit ik in zijn gezicht kon zien waren zijn ogen, maar dit was niet bijzonder.
Ook als Ezel hadden wij Rogier. Geen briljante zanger, maar een goede komiek waar ik erg om heb gelachen.
Het was de eerste keer dat ik Kim Lian in een musical heb gezien en ik vond haar niet spectaculair goed. Het samenspel met zowel William als Rogier was goed en de grappen werden op elkaar ingehaakt.
Bij mij was ook Nordin heer Farquaad en ook ik heb Paul en Jamai geen seconde gemist, al was ik toch wel nieuwsgierig hoe die het zouden spelen. Zijn arrogantie was echt briljant!
Complimenten aan het ensamble met de vele kledingwissels!

Ik heb een leuke avond gehad, over een tijdje zou ik als ik zin heb ik een avondje lachen deze show nog wel een keer willen zien, maar om dan nog een keer te gaan nee...daarvoor zitten er teveel kinderen en vooral pratende ouders in de zaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Shrek - de musical Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shrek - de musical   Shrek - de musical Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Shrek - de musical
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» musical awards gala theaterhangaar
» musical gone made
» Droomvlucht, de musical
» musical magazines
» Freek 3e populairste man in musical top 50 van Musicalworld.nl

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ MUSICAL EN THEATER ~ :: OVERIGE MUSICALS... :: NEDERLANDS-
Ga naar: