Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Wicked

Ga naar beneden 
+10
irma22
*Kimberly
Robbieboy
miek
Gege
Suus94
Kim22
merril
sansa
Ingrid
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Wicked    Wicked           Emptyzo nov 13, 2011 4:13 pm

De recensie van MusicalJournaal staat nu online: http://www.musicaljournaal.nl/?p=6690
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyzo nov 13, 2011 4:24 pm

Yeps, gelezen en je een welverdiende compliment gemaakt voor de recensie!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyvr dec 02, 2011 9:39 pm

Voor degene die Celine of Renee willen horen in Wicked, op het YouTubekanaal van WickedWitchWorld staan audiofragmenten van goede kwaliteit
Terug naar boven Ga naar beneden
merril
Normal Freekfan
Normal Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 153
Leeftijd : 74
Registration date : 06-12-08

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptywo dec 21, 2011 5:23 pm

Ik ben afgelopen zondag voor de tweede keer naar Wicked geweest. De eerste keer (een tryout) had ik Willemijn en Chantal en deze keer Willemijn en Celine.

Willemijn is bijna een geval apart en ik vind haar qua acteren en natuurlijk ook qua zang vrijwel perfect.
Chantal vond ik ook heel goed, maar haar zang was niet altijd optimaal en ik zag te veel van Pattie Jagersma in haar Glinda (zoals Meiroos ook schreef). Ik begrijp dat haar zang intussen beter is geworden. En wat kan Chantal er aan doen dat ik zo vaak naar Petticoat ben geweest? Smile

Maar de voorstelling die ik afgelopen zondag zag was echt formidabel. Van Willemijn verwachtte ik niets anders maar Celine heeft me enorm verrast. Ze zong prima en was best wel grappig (op het MW forum heb ik gelezen dat ze de week daarvoor minder grappig was geweest) maar als actrice heeft ze me helemaal overtuigd. Ze nam me helemaal mee in haar verhaal en haar emoties. Minder grapjes dan Chantal, maar ik was zo betrokken bij haar personnage dat ik dat echt niet erg vond. Bij de afscheid van Willemijn aan het eind kreeg ik echte tranen, wat bij mij niet vaak gebeurt.

De rest van de cast vond ik ook erg goed. Wat Jim betreft, geef me maar Kelvin, hoewel ik vond dat Jim erg gegroeid was sinds de eerste keer.

Ik hoop dat ik een keertje Renee ga treffen.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptywo dec 21, 2011 5:52 pm

Yeah...leuk verslag Merril. En ja...geef mij ook maar kelvin! Vorige week zaterdag ben ik voor de derde keer naar Wicked geweest en ging Kelvin voor het eerst op als Fiyero. Van te voren had ik hem nog ff gesproken en hem veel suc6 en plezier gewenst . Hij had geen last van zenuwen en er heel veel zin in. Dat was te merken. Ik vind hem veel beter dan Jim, hij zingt en beweegt veel beter dan Jim, vooral te merken bij het lied: Dans door de dag! Ook de chemie tuseen Kelvin en Willemijn is veel beter te voelen, hun duet is werkelijk prachtig, niet alleen om te horen, ook om te zien, je voelde de liefde bijna tussen die twee, die mistte ik beide keren bij Jim. Chantal zeer grappig, zelfs zo, dat ze Willemijn aan het lachen kreeg...
Willemijn is een klasse apart, ik heb laatst ook al Renee van Wegberg gehad, ook zeer goed, maar Willemijn is "buitenaards" zoooooo goed. Ze krijgt me telkens in tranen en dat wil wat zeggen. Moet na elke Wicked-voorstelling echt ff bijkomen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptywo dec 21, 2011 8:26 pm

Ik loop nog al achter, geloof ik. Ik moet nog steeds een kaartje kopen voor de eerste keer Wicked Embarassed . En door die verslagen wordt ik wel enthousiast, misschien toch maar eens gauw gaan kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Suus94
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Suus94


Vrouw
Aantal berichten : 466
Leeftijd : 29
Woonplaats : Zwolle
Registration date : 28-04-10

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptywo dec 21, 2011 9:30 pm

@Kim, ik ben ook nog niet geweest hoor! Wil wel heel graag, maar ik moet nog sparen. Ik wil ook nog naar Miss Saigon en die gaat voor, want die stopt eerder Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gege
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Gege


Vrouw
Aantal berichten : 404
Leeftijd : 72
Woonplaats : oegstgeest
Registration date : 16-02-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptydo dec 22, 2011 1:00 am

Ik wacht met Wicked tot ik weet dat Kelvin opgaat als Fiyero, maar of dat lukt............Mijn zoon wil hem ook graag zo zien(heeft zangles van Kelvin gehad). we wachten nog even af met kaarten kopen
Terug naar boven Ga naar beneden
miek
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
miek


Vrouw
Aantal berichten : 539
Leeftijd : 55
Woonplaats : Amersfoort
Registration date : 22-12-08

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptydo dec 22, 2011 11:15 am

Ik ben ook nog niet geweest. Er was bij mijn man een personeelsaanbieding op 't werk, waar we voor ingeschreven hebben. Maar als er teveel inschrijvingen zijn wordt er geloot. Duimen dus dat niet veel mensen gaan (het is de laatste zaterdag vd voorjaarsvakantie, dus wij hopen op veel wintersporters....) en dan gaan we dance
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyza dec 24, 2011 2:39 pm

Ik ben al wel geweest en had ook Willemijn en Celine. Ze waren allebei geweldig, de hele show is geweldig! Nu had ik al niks met Jim, maar ik vond (op die broek na dan) hem op zich nog vrij goed. Ik had hem misschien ook wel slechter ingeschat hoor Wink Ik wil nog een keer maar dan de combi Chantal en Renee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robbieboy
Being Freekfan
Being Freekfan
Robbieboy


Man
Aantal berichten : 80
Leeftijd : 45
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 14-06-10

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyma jan 02, 2012 2:34 pm

wicked vorrige week voor het eerst gezien. woensdagavond en donderdagmiddag ga ik weer. daarna
weer op 11februarie, en wil ik elke maand een kaartje reserveren. En dan aan het eind natuurlijk hopen dat stage in de laatste week weer voor elke voorstelling gratis kaartjes weggeeft aan mensen die deze musical al meerdere malen bezocht hebben, natuurlijk
Terug naar boven Ga naar beneden
Robbieboy
Being Freekfan
Being Freekfan
Robbieboy


Man
Aantal berichten : 80
Leeftijd : 45
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 14-06-10

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyza jan 14, 2012 4:16 am

heb inmiddels ook alweer platinum seats gereserveerd, voor 10 februarie, dus weer 2x in 24 uur tijd, dat ik Wicked ga zien, en voor zaterdag 11 maart, tegen die tijd heb ik hem 6 x gezien
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptydo feb 16, 2012 9:24 pm

Na de bekendmaking van Ferry Doedens als alternate fiyero. Wie m gaat zien, wil diegene ajb een verslagje ervan maken? Vraag mij heel erg af hoe hij gaat zijn..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gege
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Gege


Vrouw
Aantal berichten : 404
Leeftijd : 72
Woonplaats : oegstgeest
Registration date : 16-02-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyvr feb 17, 2012 1:14 am

Hebben jullie Ferrie wel eens horen zingen? . Jammer voor Kelvin dat hij geen alternate wordt.Hij zingt zeker zo goed als Jim. Is zeker niet bekend genoeg. Ik vind dit soort keuzes maar matig. Zo krijg je nooit een hoofdrol, moet je eerst in GTST gaan spelen???
Terug naar boven Ga naar beneden
Suus94
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Suus94


Vrouw
Aantal berichten : 466
Leeftijd : 29
Woonplaats : Zwolle
Registration date : 28-04-10

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyvr feb 17, 2012 4:01 pm

Ik was absoluut niet blij om te horen dat Ferry alternate Fiyero wordt.. Als ik naar Wicked ga, zou ik hem niet willen als Fiyero. Maar ik ben ook benieuwd naar een verslagje, als hij op is geweest. Misschien dat het toch mee zal vallen..?
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyvr feb 17, 2012 8:32 pm

Aangezien ik 4 maart ga en Ferry nog moet gaan repeteren denk ik niet dat ik degene zal zijn die een verslagje zal maken. Maar ik ben ook zeer benieuwd. Ik geef hem toch het voordeel van de twijfel. De laatste keer dat ik hem heb horen zingen schelen Jim en Ferry qua toon en stem niet zo heel erg van elkaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
miek
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
miek


Vrouw
Aantal berichten : 539
Leeftijd : 55
Woonplaats : Amersfoort
Registration date : 22-12-08

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyza feb 18, 2012 1:10 pm

Ik ga as. zaterdag en ga hem dus ook niet treffen. Wel baal ik ergens anders van. Ik heb gelezen op het forum van musicalworld dat Chantal er zaterdag ook niet is. Dit is voor ons nu de zoveelste keer dat we naar een musical gaan met Chantal en dat ze er niet is Shocked sterker nog, ik heb haar nog nooit gezien (behalve op tv dan, grrrrr).
Hoop nog steeds dat het niet klopt wat daar stond, afwachten dus. En we gaan evengoed vast heel erg genieten Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyza feb 18, 2012 3:34 pm

Ik las laatst inderdaad ook dat ze in ieder geval voorjaarsvakantie heeft en dat ze verder in het jaar ook meerdere malen vrij heeft. Ondanks dat zij eerste cast is, ga ik er toch niet vanuit dat ik haar heb dan is het toch weer een extra verrassing als ze er wel is.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyzo feb 19, 2012 8:08 pm

Ik had ook liever iemand anders gezien als alternate dan Ferry hoor! Ik gun het alle mensen die al veel ensamble ervaring hebben de rol!
Terug naar boven Ga naar beneden
*Kimberly
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
*Kimberly


Vrouw
Aantal berichten : 450
Leeftijd : 31
Woonplaats : Noord-Brabant
Registration date : 27-06-10

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyzo maa 04, 2012 12:45 am

En ik ben vanmiddag naar Wicked geweest. Indrukwekkende musical moet ik zeggen. Smile In het begin moet je er nog even inkomen natuurlijk en toen had ik even zoiets van 'waar ben ik nu weer in beland?', maar al gauw werd je meegezogen het verhaal in. We hadden Renée van Wegberg en Jim Bakkum. Wie Glinda speelde weet ik even niet meer, in elk geval niet Chantal of Céline. Ik vond het leuk om Renée in deze rol te zien (was de eerste keer dat ik 'r zag sinds Joseph eind 2009) en wat een dijk van een stem heeft zij! Kippenvel in de laatste scène (noem je dat zo?) van de eerste akte! En ook Jim vond ik het leuk doen. Vond het wel erg jammer dat we Chantal niet hadden! En Ferry, maar goed, was al duidelijk dat hij pas in april op zou gaan voor het eerst.

Ik keek mijn ogen wel uit toen ik de zaal in liep; wat een decor zeg! Echt knap wat ze tegenwoordig allemaal kunnen! En het verhaal heeft veel indruk gemaakt. Ja, 't is het geld echt waard geweest. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
miek
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
miek


Vrouw
Aantal berichten : 539
Leeftijd : 55
Woonplaats : Amersfoort
Registration date : 22-12-08

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyzo maa 04, 2012 5:03 pm

Misschien was het Manon Novak wel die Glinda speelde. Ik ben vorige week zaterdag geweest en toen ging Manon voor 't eerst op als Glinda. Ook ik vond het erg jammer dat Chantal er niet was (het was voor mij nu de 3e keer dat ik naar een musical ging met Chantal en dat ik haar dus weer misliep, grrr).
Maar ik vond Manon erg goed, en omdat het toch de 1e keer was dat ik Wicked zag, maakte het me al snel niet veel meer uit.
En het moment dat jij beschrijft als kippenvel moment (vlak voor de pauze), het "Ik lach om zwaartekracht", is voor mij ook wel hét moment uit de show. Wij hadden Willemijn als Elpheba, en OMG wat kan die geweldig zingen.

En ook grappig zoals je beschrijft hoe je het vond toen je de zaal in kwam, wij hadden precies hetzelfde (vooral onze zoons van 11 en 14).

(Gelukkig dat je het je geld waard vond, want het is wel errug duur.....) Nee zonder gekheid, gelukkig heb genoten!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyzo maa 04, 2012 5:09 pm

Als ik het goed heb was Ianthe Tavernier op als G(a)linda...
Terug naar boven Ga naar beneden
miek
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
miek


Vrouw
Aantal berichten : 539
Leeftijd : 55
Woonplaats : Amersfoort
Registration date : 22-12-08

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyzo maa 04, 2012 5:18 pm

O ja, dat kan ook nog. Ik heb over haar ook gelezen op het forum van Musicalworld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptyma maa 05, 2012 8:17 pm

Ik ben gistermiddag voor het eerst geweest en ik vond het ook geweldig. Inderdaad als je binnenkomt valt meteen het decor al op. Vanaf rij 3 hadden we heel goed uitzicht. Wij hadden ook Renée en ja die is natuurlijk ontzettend goed. Manon was Glinda en ik heb Chantal daardoor niet echt gemist. Af en toe had ik zelfs het idee dat Chantal daar stond. Wat een compliment is richting Manon. Jim was ook goed, wat een leuke rol heeft hij. Nu ik het heb gezien kan ik ook zeggen of ik Ferry in die rol zie en of ik dat ook echt wil zien. En eigenlijk wil ik dat best. Ik ben echt nieuwsgierig over hoe Ferry het zal doen.
Ik ben ook zeer positief verrast door Christianne de Bruin. Zij speelde gister Nessarose. Wat een talent is dat!
Verder vond ik de kostuums ook echt prachtig.
Heb ik ook nog een minpuntje? Ja misschien een klein dingetje, door het enthousiaste gebruik van de rookmachines is rij 3 toch niet echt een geschikte plek, maar verder heb ik ontzettend genoten Wink Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
miek
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
miek


Vrouw
Aantal berichten : 539
Leeftijd : 55
Woonplaats : Amersfoort
Registration date : 22-12-08

Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Emptydi maa 06, 2012 1:25 pm

Je kunt je nu op musicals.nl inschrijven zodat je op de hoogte bent van de speeldata van Ferry, en ook als je zijn 1e voorstelling mee wilt maken. Dus als je hem wilt gaan zien, ik zeg....doen. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wicked           Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wicked    Wicked           Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wicked
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ MUSICAL EN THEATER ~ :: OVERIGE MUSICALS... :: NEDERLANDS-
Ga naar: