Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Onder de groene hemel

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Onder de groene hemel Empty
BerichtOnderwerp: Onder de groene hemel   Onder de groene hemel Emptyzo jan 25, 2015 3:33 pm

Ik weet niet of er al mensen zijn die hier al een kaartje voor hebben. Zo niet, zou ik dat zeker overwegen. Ik zag afgelopen woensdag de tryout van Onder de Groene Hemel en ik vond het echt een hele leuke musical. Ik denk zelfs dat dit best wel eens de verrassing van dit seizoen zou kunnen worden. Ik ging hier eigenlijk heen omdat hij toch in mijn eigen woonplaats speelde en het was een musical en het was met René van Kooten. Dus ik dacht waarom niet. Ik had geen idee wat ik ervan moest verwachten. En van de liedjes van Boudewijn de Groot ken ik alleen 'Land van Maas en Waal' en 'Avond'. Achteraf bleek ik toch stiekem wat meer liedjes te kennen, maar nooit geweten dat die ook van Boudewijn de Groot waren.

Het is een soort Mamma Mia opzet. Neem wat bekende liedjes van een bekend iemand en verzin daar een leuk verhaaltje omheen. Het verhaal wordt verteld door Jimmy (René) midden in de hippietijd. Hij functioneert als een soort van beschermengel voor zijn ouders. Hij duikt overal en nergens op in verschillende rollen. Allemaal om ervoor te zorgen dat zijn ouders ook daadwerkelijk zijn ouders worden. Er zitten natuurlijk wel wat kinkjes in de kabel hier en daar.

Sophie van Veldhuizen is perfect gecast als de keurige Barbara uit een rijk katholiek gezien. Zij was bij Op zoek naar Mary al een keurige Mary Poppins dus die rol is haar op het lijft geschreven. Thomas Cammaert was voor mij de verrassing van de avond als hippie Berend. De rest van de cast is wat onbekender maar mag er ook zeker zijn. Anne-Mieke Ruyten speelt de moeder van Barbara en die heeft heel vaak de lachers op haar hand. De 3 koppige band wordt af en toe ook geïntegreerd in de cast. Dat is weer heel iets anders dan een band die ergens achterop het toneel de begeleiding doet. De choreografieën bij sommige liedjes zijn ook heel goed bedacht.

Ik heb genoten van deze voorstelling. Het is een vrolijke voorstelling met leuke liedjes en een leuk verhaal. Over alles is nagedacht. Kleding, pruiken, het macramé decor, alles is jaren 60. Ik was veruit de jongste in de zaal. Voor de meeste mensen zal het een potje herinneringen ophalen zijn geweest. Voor mij was het vooral een heel erg leuke en verrassende musical. Wat mij betreft zitten hier ook wel wat nominaties voor de musical awards volgend jaar bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Annemarie
Die-Hard Freekfan
Die-Hard Freekfan
Annemarie


Vrouw
Aantal berichten : 1028
Leeftijd : 43
Woonplaats : Joure
Registration date : 15-02-09

Onder de groene hemel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onder de groene hemel   Onder de groene hemel Emptydi jan 27, 2015 3:51 pm

Bedankt voor je verslag Kim! Leuk! Heeft me nieuwsgierig gemaakt. Ik ga binnenkort.
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Onder de groene hemel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onder de groene hemel   Onder de groene hemel Emptyzo maa 08, 2015 2:20 am

Ik sluit me volledig aan bij het verhaal van Kim. Een hele leuke musical. Er wordt goed gezongen en het spel is ook prima. Mocht je nog twijfelen, dan kan ik je alleen maar aanraden om te gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onder de groene hemel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onder de groene hemel   Onder de groene hemel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onder de groene hemel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ MUSICAL EN THEATER ~ :: OVERIGE MUSICALS... :: NEDERLANDS-
Ga naar: