Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Circus (m-lab)

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Circus (m-lab) Empty
BerichtOnderwerp: Circus (m-lab)   Circus (m-lab) Emptyma sep 30, 2013 10:03 pm

Alleen met het verhaal van de site gelezen ben ik afgelopen vrijdag naar de laatste doorloop voordat het nieuwe stuk Circus de montage ingaat geweest. Op 2 oktober wordt er gestart met de try-outs.
Ik heb het stuk gezien zonder afgestelde verlichting, microfoons en niet iedereen had al een kostuum aan.

Ik/wij zijn gevraagd om te figureren als publiek bij de dansmarathon. Wij zaten met 10 mensen op het podium, waarbij Sieta Keizer kon kijken of dit 'werkte'. Het 'werkte' en het zal ook, wel in een andere vorm, straks in de productie gaan komen. Leuk als je kaarten koopt, je maakt dus kans om de show vanaf het podium te bekijken (heeft ook wel zn nadelen, want je ziet niet alles) Groot voordeel; je beleeft het wel heel intens en het is natuurlijk een unieke kans!!

Geheel anders dan de titel en tekst op het affiche mij deed vermoeden, ging het stuk over een dansmarathon waarbij de eindtijd afhankelijk was van de laatste die op zou geven. De hoofdprijs; roem en daar hebben de 5 koppels alles voor over. Ieder koppel heeft zijn eigen motivatie om mee te doen, maar iedereen is gebrand op de roem.
Presentator van deze reality-tv wordt gespeeld door Daniel Boissevain.

Koppel 1 zijn Lottie Hellingman en David Lucieer
Koppel 2 zijn Kevin Hassing en Thirsa van Til
Koppel 3 Christine van Stralen en Sofie Habets
Koppel 4 Marloes van der Sterre en Jan Volwater
Koppel 5 Fancy Arensman en Olivier Bracke

Alhoewel de show nog in de repetitiefase zit speelde vielen vooral de 'bekende' namen op. Lottie was al erg sterk in haar spel (en let vooral op haar lenigheid!), maar ook David speelde al best overtuigend. Aan de spanningsboog om de uitputtingsslag goed over te laten komen moet echter nog hard worden gewerkt.
De muziek klinkt goed, het is vooral ondersteunend. Aan het einde worden door 3 acteurs korte nummers gezongen, maar een musical mag het hierdoor niet heten.

Wat mij stoorde was het verhaal. Nu een aantal dagen verder ben ik nog steeds niet goed achter de moraal van het verhaal. Het verhaal ging snel, op zich niet erg, maar hierdoor niet goed te volgen. De flashbacks en flash- forwards maakten het verhaal niet veel duidelijker.

Tsja en wat ik ervan vond, een stuk wat het moet gaan hebben van de spelers en niet van het verhaal. Een bijzonder stuk, vernieuwend? mwa. Grappig? Er zitten leuke dingen in. Een aanrader? Tsja ik hoef er nog niet nog een keer heen.
Voor degene die al kaarten hebben, ik ben heel erg benieuwd hoe het stuk is geworden en wat jullie ervan vonden. Voor degene die twijfelen om kaarten te komen, doe met bovenstaande informatie wat je wilt. Ik heb repetities gezien, een show kan groeien ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Circus (m-lab) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Circus (m-lab)   Circus (m-lab) Emptydi okt 01, 2013 1:44 pm

Ik ben heel benieuwd. Ik ga 11 oktober. Ik zal je laten weten wat ik er van vond.
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Circus (m-lab) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Circus (m-lab)   Circus (m-lab) Emptyza okt 12, 2013 12:04 am

Vanavond naar Circus geweest en begrijp nu precies wat Sansa bedoelde. Ik heb ook moeite met het moraal van het verhaal. Er werd sterk gespeeld en vol energie. Lottie Hellingman en ook David Lucieer spelen sterk. Muziek is leuk. Ik zat ook op de speelvloer. Erg leuk om eens mee te maken, maar soms kijk je tegen ruggen aan en zie je niet wat er gebeurt. Ondanks een paar bedenkingen, heb ik een leuke avond gehad. Jammer dat de zaal maar voor de helft was gevuld.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Circus (m-lab) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Circus (m-lab)   Circus (m-lab) Emptyma okt 14, 2013 7:46 pm

Dankje Irma voor je verslagje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Circus (m-lab) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Circus (m-lab)   Circus (m-lab) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Circus (m-lab)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ MUSICAL EN THEATER ~ :: OVERIGE MUSICALS... :: NEDERLANDS-
Ga naar: