Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Sister Act

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Sister Act Empty
BerichtOnderwerp: Sister Act   Sister Act Emptyzo jun 30, 2013 9:16 pm

Twee weken geleden ben ik naar Sister Act geweest en ik kwam er heel enthousiast van terug! De voorstelling zit vol humor. Ik heb heel vaak de slappe lach gehad. Dit is deels te danken aan de geweldige vertaling van Martine Bijl. Het andere deel is te danken aan het komische acteertalent wat bij elkaar op het toneel staat. Te beginnen met mevrouw Simone Kleinsma. Zij is gewoon een vakvrouw. Chantal Janzen noemt haar niet voor niets 'De Koningin'. Simone speelt de rol van Moeder Overste ontzettend goed. Nurlaila Karim speelde Dolores. Ik heb (nog) niet echt vergelijkingsmateriaal om Nurlaila met Carolina te vergelijken, maar Nurlaila deed het fantastisch. Ongelofelijk dat er zoveel geluid uit zo'n klein lichaam kan komen.

De echte lachsalvo's zijn echter te horen door toedoen van de bijrollen. De pastoor neemt af en toe zijn moment. De drie handlangers van Curtis doen zich heel stoer voor, maar eigenlijk kunnen ze zo in een heel foute boyband. Maar de nonnen zelf spannen echt de kroon. Maria Lazarus (Irene Kuiper) is echt superleuk als rappende zuster. We hadden helaas geen Esmee van Kampen als Maria Patricia. In haar plaats hadden we Saskia Shäffer. Ik kende haar niet, maar ze deed het heel leuk. Maar die rol is ook zo hilarisch. De rol van Maria Roberta (de verlegen zuster) wordt fantastisch neergezet door Christianne de Bruijn. Ik was ook blij toen ik haar op het castbord zag staan. Ze heeft me in Wicked al verrast in de rol van Nessarose. Toen vond ik haar ook al zo goed.

De films heb ik enkele jaren geleden eigenlijk pas voor het eerst gezien, de muziek vond ik meteen al leuk en behoorlijk aanstekelijk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de liedjes uit de musical een stuk leuker vind. De aanstekelijkheidsfactor is zeer hoog en het grootste gedeelte van de voorstelling is het moeilijk om stil te blijven zitten. Het is echt een musical waar je vrolijk van wordt. De CD staat bij mij inmiddels op repeat (na die van Joseph uiteraard Wink) .

Ook over het decor en de kostuums is heel goed nagedacht. Qua kostuums is het duidelijk wat het overgrote deel van de dames aan heeft, gezien het feit dat het in een klooster afspeelt. Uiteraard dragen de nonnen de traditionele zwarte habijt, maar als Dolores eenmaal met het koor aan het werk gaat, dan komt daar ook verandering in. Ik heb het vermoeden dat minstens de helft van het budget voor de musical in de pailletten, glittertjes en spiegeltjes is gaan zetten. Vooral het finalenummer is een groot glinsterend feestje, van de habijten van de nonnen, het gewaad van de priester en zelfs het interieur van de kerk moet eraan geloven. Een zonnebril is misschien ook geen overbodige luxe Smile

Dit was de eerste keer, maar ik denk dat ik het daar niet bij ga laten......
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Sister Act Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sister Act   Sister Act Emptyzo jun 30, 2013 10:41 pm

Leuk verslag Kim! Ik ben nu één keer geweest(gratis, kreeg kaartjes bij Life4you) en ik moet zeggen dat ik hem wel leuk vond, maar niet voor nog een paar keer...
Ik vond het taalgebruik niet altijd even 'netjes' (niet dat ik zo van net taalgebruik ben hoor...) en vind het hier en daar iets tè hysterisch. Ze maken er wel een feestje van, je komt er swingend vandaan. Ik ga nog wel een keer samen met mn dochter omdat Zjon Smaal de rol speelt van Joey en die is hilarisch, maar dat zal een aanbieding of CJP-tje worden, daar ik de volle mep er niet voor over heb Laughing 
Terug naar boven Ga naar beneden
Angeline
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Angeline


Vrouw
Aantal berichten : 366
Leeftijd : 58
Woonplaats : Alphen aan den Rijn
Registration date : 25-07-11

Sister Act Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sister Act   Sister Act Emptyzo jun 30, 2013 11:50 pm

Bedankt voor jouw mooie verslag, Kim. Ik vond het ook een hele leuke musical. Hij is inderdaad heel vrolijk en met veel humor. Ik zou er best nog een keer naar toe willen. Maar ik zit op het moment een beetje krap. Best veel geld uitgegeven aan kaartjes voor Love Story, vandaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Sister Act Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sister Act   Sister Act Emptydi jul 02, 2013 8:15 pm

Klinkt goed Kim, tijd voor mij om te gaan boeken!
Terug naar boven Ga naar beneden
Suus94
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Suus94


Vrouw
Aantal berichten : 466
Leeftijd : 29
Woonplaats : Zwolle
Registration date : 28-04-10

Sister Act Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sister Act   Sister Act Emptydi dec 17, 2013 9:15 pm

Heeft iemand enig idee tot wanneer Sister Act speelt? Ik kan nergens een einddatum vinden en tot nu toe kan er alleen t/m februari geboekt worden.
Wij willen mijn ouders graag een avondje Sister Act cadeau doen (mijn vader ligt al helemaal in een deuk bij de uitvoering op de Musical Sing-a-Long), maar we willen ze pas in juni wegsturen (ivm 25 jaar huwelijk).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Sister Act Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sister Act   Sister Act Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sister Act
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 2 kaartjes Sister Act a.s. zaterdag

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ MUSICAL EN THEATER ~ :: OVERIGE MUSICALS... :: NEDERLANDS-
Ga naar: