Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 The Little Mermaid

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

The Little Mermaid Empty
BerichtOnderwerp: The Little Mermaid   The Little Mermaid Emptyzo jun 10, 2012 4:17 pm

Vorige week ben ik in Breda naar The Little Mermaid geweest. Ik had me voorgenomen om er een verslagje van te maken. Maar dat was er tot nu toe nog niet van gekomen. Vandaag had ik eindelijk de tijd. Ik heb ook geprobeerd om niet teveel te verklappen.
Van te voren wist ik niet wat ik ervan moest verwachten. Ik ken natuurlijk de Disney film en de vorige Disney producties van Stage waren ontzettend mooi, maar omdat De kleine zeemeermin voor het grootste gedeelte onder water speelt was ik daar heel benieuwd naar. Eenmaal bij het theater aangekomen valt gelijk al op dat ik en mijn musicalmaatje van de dag de gemiddelde leeftijd flink omhoog halen. De zaal zit vol met kinderen vanaf een jaar of drie. Maar dat kan natuurlijk ook aan de zondagmiddag gelegen hebben Wink.

Bijna de volledige A-cast was aanwezig. Alleen Tommie niet, die was ziek, maar die werd vervangen door Ivo Chundro. Daar was ik heel erg blij mee aangezien het alternatief Micha Kiek heet en die zie ik toch nog steeds als een jongetje ipv een man die menig hart sneller doet slaan. Omdat ik Tommie dus niet in deze rol heb gezien, heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Ik vond Ivo het al heel goed doen als prins Erik. Alles klopte, zowel de zang als het acteerwerk. Tommie moet daar dus nog overheen kunnen.
Marjolein Touw was natuurlijk weer in haar element als slechterik, zij ís gewoon Ursula, daar kun je niet omheen. Zij doet het geweldig. Tessa kende ik nog wel van die talentenjacht en ik weet nog wel dat ik haar liever zag winnen dan tweede worden. Meer kon ik me niet meer herinneren. Maar dat doet er eigenlijk ook niet meer toe. Ze heeft me echt verrast. Zij is echt een leuke Ariël. Ook voor haar geldt dat die rol haar op het lijf geschreven is.

Ik was heel benieuwd naar het zwemmen onder de zeespiegel. En dat vond ik heel leuk gedaan met het vliegen. Het kwam ook heel natuurlijk over, ik vroeg me zelfs af hoe het kwam dat het publiek niet nat wordt. Ook wordt er gebruik gemaakt van verschillende soorten vervoersmiddelen, heel origineel. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik tijdens de eerste akte af en toe wel wat decor miste, maar dat werd bij de tweede akte ruimschoots goed gemaakt. Ook de kostuums zijn prachtig. Halverwege de eerste akte had ik zelfs een soort van Joseph déjà vu door alle felle kleuren. Dit kwam ook wel een beetje door de zussen van Ariël ieder een eigen kleur jurk hebben, in het geheel zit dat er erg regenboogachtig uit.

Ik vond het een hele leuke musical. Daar was ik ook heel blij mee, aangezien ik in augustus weer ga Wink. Ik denk ook dat hij zeer in de smaak valt bij 3 tot 100 jarigen. Om die reden snap ik ergens ook wel waarom Stage ervoor gekozen heeft deze te verlengen in het Beatrix. Het spreekt een breed publiek aan.
Ik heb ook al in het Ghost topic iets gezegd over die eventuele altenate rol voor Freek en hoe meer ik erover nadenk, denk ik echt dat gezien de rest van de producties, Prins Erik nog niet zo'n heel slechte optie is.




Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

The Little Mermaid Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Little Mermaid   The Little Mermaid Emptyma jun 11, 2012 7:56 pm

Klinkt goed! Ik weet niet wie ik liever heb, Tommie of Ivo? Zijn beide talentvol!
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

The Little Mermaid Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Little Mermaid   The Little Mermaid Emptyzo aug 12, 2012 12:47 am

Vandaag met een lastminutekaartje naar de RAI geweest. Ik was wel nieuwsgierig naar deze musical en ik was positief verrast. Ik heb me prima vermaakt. De volledige A-cast speelde. Tessa zingt echt heel mooi, Tommie komt iets minder aan bod, maar deed het leuk. Het is echt een vrolijke musical.

Ik zou het alleen fijn vinden als er een leeftijdsgrens zou zijn. Nu zat de zaal voor driekwart gevuld met kinderen, waarvan er vele jonger waren dan 4 jaar. Dit is echt veel te jong. Ik heb de hele tijd lopende ouders gezien, om naar de wc te gaan. Kinderen die geen tel stil konden zitten, huilden als Ursula op toneel verscheen en kleintjes die in slaap vielen ( dat was wel weer prettig). Na afloop leek de zaal wel een bioscoop. Overal lag popcorn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

The Little Mermaid Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Little Mermaid   The Little Mermaid Emptyzo aug 19, 2012 2:24 pm

Gisteren weer geweest en ik vond het weer leuk. Je wordt er zo blij van van zo'n musical. Qua cast werden we heel blij toen we op het bord, behalve Marjolein Touw de volledige cast zagen staan. Maar toen het eenmaal begonnen was kwamen we erachter dat dat niet geheel klopte. Roberto de Groot was namelijk geen Triton, maar ene Timo Bakker (in de pauze hadden ze het bord gewijzigd). Deze deed het leuk, maar kwam niet echt over als een vaderspersoon. De rol van Jutter werd gespeeld door Frank Beurskens, die was wel goed. Ellis van Laarhoven was onze Ursula. Die deed het fantastisch, al deed ze wel haar best om zoveel mogelijk op Marjolein te lijken. Ik heb me wel weer verbaasd over Tessa. Wat een talent is zij. Ze was gewoon nog beter dan de vorige keer. En dan hadden we nog Tommie als prins Erik. Die had ik de vorige keer niet . En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Ivo toch net ietsje beter vond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hetty
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Hetty


Vrouw
Aantal berichten : 606
Leeftijd : 56
Woonplaats : Nijmegen
Registration date : 15-02-09

The Little Mermaid Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Little Mermaid   The Little Mermaid Emptydo aug 23, 2012 4:44 pm

Leuke voorstelling gisteren in Eindhoven met Tommie en ene Sanne als Ariel.

Inderdaad zou een ondergrens wat leeftijd betreft wel fijn zijn: er was zelfs een baby aanwezig, inclusief maxicosi.... Gelukkig sliep hij in de 2e acte (of zou hij verwijderd zijn uit de zaal?)
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

The Little Mermaid Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Little Mermaid   The Little Mermaid Emptydo aug 23, 2012 7:47 pm

Zonde van het kaartje, ik zie bij musicals namelijk nooit "kinderen onder de 4 jaar gratis" staan of iets in die trant.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

The Little Mermaid Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Little Mermaid   The Little Mermaid Emptyvr sep 21, 2012 4:45 pm

Gister een nieuwe dimensie van theater bezoeken beleefd! 2 minuten voor de show zou beginnen ging het brandalarm af! Een soort van tralies kwam voor het podium naar beneden en een loeiharde sirene! "de directie is genoodzaakt om dit gedeelte van het pand te ontruimen!" Iedereen naar buiten (en nog snel ook!) en daar 5 minuten wachten. Daarna weer naar binnen en toen begon de show.

Ik had het niet verwacht, maar ik vond het echt een mooie show. Een niet al te sterk verhaal, maar het decor en de kostuums maken het helemaal goed. Tessa en Tommie waren erg goed, al wil ik Jantien en Ivo ook die rollen zien spelen. Marjolein was geweldig! Blij dat ik Roberto nu eindelijk heb kunnen zien in een grote rol!

Sebastian 9Juan) vond ik top! lekker vrolijk! Botje (martijn) vond ik een beetje tegenvallen, het overtuigde mij net niet.
Ik ben bang voor meeuwen, maar heb nu 4 leuke gezien!
Ik ben blij dat ik deze show heb gezien en wil er denk ik nog wel een keer heen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





The Little Mermaid Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Little Mermaid   The Little Mermaid Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
The Little Mermaid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ MUSICAL EN THEATER ~ :: OVERIGE MUSICALS... :: NEDERLANDS-
Ga naar: